Bijna vier weken - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Arie Roest - WaarBenJij.nu Bijna vier weken - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Arie Roest - WaarBenJij.nu

Bijna vier weken

Blijf op de hoogte en volg Arie

12 Juli 2014 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

Bijna vier weken alweer.

Lieve Familie vrienden en andere lezers,

De tijd gaat snel hieraan boord van de Africa Mercy vier weken zitten er bijna weer op.
Het schip staat nog steeds hoog en droog op zijn parkeerplaats.
De onderkant en zijkanten staan weer strak in de lak dit is gedaan met speciale onderwaterverf, dat voorkomt dat er zeediertjes (mosselen en zeeslakken) vast gaan zitten aan de onderkant.
Want als er veel aangroei is vaart het schip minder goed en kost dat meer brandstof.
Verder ligt het werk op schema.

De vele verbouwingen zijn uitgevoerd en bijna klaar.
De bemanningskeuken is klaar, en alles werkt weer naar behoren, het weekend gaan we er pindasoep maken.
(bedankt voor het sturen van het recept) alle ingrediënten zijn aan boord aanwezig.
Behalve een paar preien die heb ik in de stad gekocht.
Ik moest er wel 3 kwartier heen en 3 kwartier terug voor lopen.
Lopen doen we hier toch erg veel op het schip, erop en eraf is al een hele onderneming.
De volgende keer zal ik laten weten hoe de pindasoep geworden is.

Het te water gaan van het schip is een week uitgesteld, omdat er nog drinkwater tanken opnieuw moeten worden geschilderd.
Binnen in het schip is het nog steeds zeer warm omdat er geen airco is, soms is er ook geen water, of alleen maar koud water en ook hebben we verleden week vier dagen geen internet gehad, het foto’s plaatsen bij mijn vorige blog is daarom niet gelukt.
Afgelopen week was een zeer bijzondere week.
Lichamelijk en emotioneel erg vermoeiend maar heel erg leuk.
Als je goed op de foto’s kijkt zie je Loes en Miranda bij het schip staan.
Zij zijn vijf dagen in Las Palmas geweest, iedere avond liep ik op en neer naar de stad om gezellig met elkaar te eten.
Ze hebben veel Mercy Shippers ontmoet en zijn ook op het schip geweest.
Beide vonden dit een geweldige ervaring, als ik dit schrijf zijn ze weer veilig thuis.
Ook hadden we afgelopen week een zieke aan boord, deze vrijwilliger heeft zelf nog in het ziekenhuis gelegen.
Gelukkig gaat het nu weer goed met hem.
Het is mooi om te ervaren dat je er dan niet alleen voor staat, in de ochtend meeting is er voor hem gebeden, allemaal staande in een kring heel bijzonder allemaal.
Donderdagsavond hebben we altijd devotie meeting het is een samengaan van Bijbel lezing, iemand verteld dan hoe hij of zij er toe gekomen is om dit werk te gaan doen, we zingen liederen met verschillende muziek instrumenten en bidden voor het werk op de Africa Mercy.
Na afloop wordt er altijd ijs geserveerd.

Dit was het weer, dank voor alle leuke reacties dit doet mij goed!

Blessings Arie

• 12 Juli 2014 - 16:13

Wil En Ada:

He Arie,
    Je verslag weer gelezen. altijd leuk om te zien wat je weer beleefd hebt.
    We hadden Loes ook al even gebeld om te horen hoe ze het had gehad.
    Ze was zeer te spreken over alles.
    Wij gaan morgen voor 2 weken naar Mallorca, zodat jij eerder weer in Nederland bent dan wij.
    De tablet gaat mee dus we kunnen je blijven volgen.
    Nog fijne weken en tot ziens maar weer.

groeten Wil en Ada

• 12 Juli 2014 - 17:35

Leon:

Ik word ondertussen nogal nieuwsgierig naar die fameuze pindasoep. Is het mogelijk het recept op de site te zetten, zodat ik er thuis ook mee aan de slag kan?

Leuk en interessant om over je belevenissen te lezen. Groeten,

Leon van Heel

• 12 Juli 2014 - 17:47

Jan En Adrie:

Hoi Arie, fijn weer wat van je te horen. Je kunt op de foto's wel zien dat er hard gewerkt word. Van Loes ook enthousiaste verhalen gehoord. Ze was onder de indruk van het schip, wat er allemaal gedaan moest worden en hoe warm het er was. Leuk dat jullie een paar dagen bij elkaar konden zijn en zij nu een beeld heeft bij jou verhalen. Wij wensen je veel sterkte en geniet van de saamhorigheid en van de pindasoep. Groeten van Jan en Adrie

• 13 Juli 2014 - 19:29

C.jansen:

Hoi Arie.
    Een mooi verhaal en de foto,s zijn ook mooi.
    Voor jou een fijne onderbreking, dat Loes en Miranda
    geweest zijn. Ja, ik heb het van Loes gehoord en ze
    is blij, dat ze dit gedaan heeft.
    Arie nog 2 weken en het zit er weer op.
    Het allerbeste en tot ziens.
    Gr. Marie en Kees.

• 13 Juli 2014 - 21:47

Kevin,:

Hey Opa,

Neem je ook wat ijs mee voor mij, ik vind dat namelijk heel erg lekker... Ze noemen me niet voor niks Toetje Roest. Vandaag heeft oma bij ons gegeten en ben ik weer lekker logeren bij oma. Papa heeft ons net weg gebracht. En zo is oma niet alleen....

Tot gauw.

Dikke kus van Kevin

• 14 Juli 2014 - 16:51

Jannie En Jan:

Hoi Arie.
    Als ik je verslag zo lees dan word er door jullie vrijwilligers en de crew hard gewerkt ,maar met plezier vermoed ik, ik denk dat jij wel wat afgevallen bent door het vele lopen of heb je dat weer ingehaald met de pindasoep en de ijsjes.
    Jannie heeft ook al met Loes gesproken en ze hebben erg genoten en waren onder de indruk van het geheel bij jou op het schip.Wel nog twee weken ,blijf gezond en tot ziens
    Gr.uit Putten.