De tweede week. - Reisverslag uit Zuidland, Nederland van Arie Roest - WaarBenJij.nu De tweede week. - Reisverslag uit Zuidland, Nederland van Arie Roest - WaarBenJij.nu

De tweede week.

Blijf op de hoogte en volg Arie

01 Juli 2014 | Nederland, Zuidland

Lieve familie ,vrienden en bekenden.

Het is weer weekend de tweede week zit er op.
We hebben hard gewerkt afgelopen week.
Het is erg warm op het schip omdat de airco niet werkt, ook is af en toe het water afgesloten.
Gelukkig kunnen we dan aan wal in een gebouw douchen.

De Africa Mercy heeft op het moment geen roer en voortstuwing schroeven.
Maar geen nood het schip staat droog op de parkeerplaats dus heeft ze ook niet nodig.
Zelfs de assen zijn er uit gehaald.
Gelukkig was er niets kapot. Zo’n grote jaarlijkse onderhoudsbeurt is erg belangrijk en is te vergelijken met een grote onderhoudsbeurt van een auto.
Alles wordt nagekeken waar nodig is vervangen of vernieuwd.
Ook wordt de gehele buitenkant opnieuw geverfd.
Dat is voor een groot schip ook hard nodig vooral de onderkant die altijd in het ligt. (algengroei)

Ik heb wat foto’s bij gevoegd zodat je goed kan zien dat het schip nu op karretjes staat.
Gisteren is de grote tanker naast ons –weggereden- en ligt weer in het water verder op.
Door het raam zag je hem met best wel een grote snelheid voorbij rijden.

In onze hutten is nog warmer dan op de rest van het schip, gelukkig hebben we een grote ventilator gekregen die wat afkoeling geeft in de hut.
Zaterdag naar de stad gewandeld en naar het strand geweest, ook was er weer water boord dus ook maar de was gedaan.

De voetbal wedstrijden kan je aan boord niet zien, maar in de stad hebben wel, ze hebben om de twee winkels wel van die grote schermen hangen. Voor mij niet zo erg ben niet zo’n voetbalfan.

Met de satelliet telefoon zijn we klaar. Alles werkt weer naar behoren.

Wat ook bijzonder is dat ze overal nieuwe vloerbedekking aan het leggen zijn van een hetzelfde soort als in de zalen en het podium van de Welkomkerk.

Ook zijn we aan het werk in de crew galery, is dit bemanningen keuken.
Het is een grote keuken met een best wel veel apparatuur waarmee je je eigen eten mag en kan koken, dit is belangrijk voor de vele nationaliteiten die aan boord zijn tijdens de 10 maanden dat het schip hulp bied aan de allerarmste in Africa.
We hebben zes nieuwen fornuizen aangesloten en een grote oven.
We moeten ook een groot schakelkast helemaal opnieuw maken en veranderen, want het is een keer gebeurt dat iemand vergeten was de kookplaat uit te zetten, met een grote pan met slaolie er op.(bijna brand)
Nu komt er een alarm op met een drukknop die elke 15 minuten ingedrukt moet worden zodat dit nooit meer kan gebeuren.

Als we hier mee klaar zijn willen we de pindasoep koken zoals we die gegeten hebben bij de wereldwinkelmaaltijd van de ZWO. We willen graaghet recept hebben, kan iemand dit aan mij sturen of aan Loes, die zorgt dan wel weer dat ik het krijgt.

Dit was het weer, morgen weer een nieuwe werkweek.

Hartelijke groet vanuit Las Palmas
Arie.

Een beetje later geplaatst, we hadden geen internet.

• 02 Juli 2014 - 03:40

Miranda:

Ha Paps,

Genoeg belevenissen weer, zo te lezen. Leuk! Nog even dan komen we zelf kijken!
    Veel plezier en dikke kus X

Miranda

• 02 Juli 2014 - 15:20

Jan Schep:

Hoi Arie,

leuk om weer van je te horen.
    Ik zou toch naar Loes toe en zal naar het recept vragen.
    Maar ze leest dit natuurlijk zelf ook....
    Veel succes met het werk enne... wij houden het voetbal dan wel bij!

Jan

• 06 Juli 2014 - 21:44

Tineke Monster:

Hallo Arie,

Leuk om weer je verslagen te kunnen lezen en zo te volgen wat jullie daar allemaal weer aan het doen zijn.
    Ik wens je, mede namens Jasper, een goede en fijne tijd toe daar!

Hartelijke groeten en veel succes met alle werkzaamheden.

Tineke Monster

• 08 Juli 2014 - 17:05

Loes En Miranda.:

Vijf prachtige dagen gehad in Las Palmas, en al moest jij overdag werken, hadden we toch gezellige avonden met z'n drieën.
    Het hoogte punt was natuurlijk de rondleiding op het schip ,het was indrukwekkend!! en geweldig om te zien hoe jullie met elkaar leven en werken.
    Heb nog een goede tijd met elkaar! En doe alle bekenden de groeten.