Alweer op de helft - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Arie Roest - WaarBenJij.nu Alweer op de helft - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Arie Roest - WaarBenJij.nu

Alweer op de helft

Door: Arie roest

Blijf op de hoogte en volg Arie

01 Juli 2017 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

Lieve familie, vrienden en bekenden.

De tijd hier aan boord gaat snel, er is altijd wel wat te doen.
Er zijn ook alweer enkele mensen uit mijn ploeg vertrokken.
Sommige geven twee weken vakantie op om aan boord te komen werken.

De laatste avond dat ze aan boord zijn hebben dan een afscheidsavond, of we gaan in de stad iets drinken.
Maar gelukkig komen er ook weer nieuwe vrijwilligers, het is bijzonder te ervaren hoe snel je weer aan elkaar went.
Er zijn nu veel mensen aan boord uit Canada en Zwitserland en een Noorse jongen die Nederlands spreekt.

De stopcontacten die we hebben gemaakt zijn allemaal klaar, we zijn nu bezig in de controlekamer.
We hebben aluminiumroosters op maat gemaakt die vervangen moesten worden, er was veel gezaag en laswerk nodig.
Gelukkig loopt er een jongen die goed kan lassen.
De roosters lagen al een lange tijd op het schip maar er is nooit tijd geweest om dit te maken.
Ook hebben we een nieuwe telefoonkabel gelegd door een kantoor in het schip wat veel werk geeft, omdat alle systeem plafondplaten open gemaakt moeten worden.
Maandag gaan we in de machinekamer aan de slag, wat ik eigenlijk best wel het leukste vind.

Vandaag hangen er overal kleine Canadese vlaggetjes aan boord, het is Canada Day, 1 juli is de viering van de vorming van de confederatie van Canada. (een soort Koningsdag bij ons) En als er wat te vieren valt dan doen de Canadezen dat aan boord ook.
Het is nog steeds erg warm hier aan boord 30 gr. Maar met een ventilator in je hut is het redelijk te doen,
Ook als ik slaap draait hij gewoon door. Veel drinken is dan ook hard nodig.

De contacten met thuis zijn tegenwoordig een stuk gemakkelijker geworden als drie jaar geleden.
We kunnen nu WhatsAppen en bellen, foto’s en zelfs filmpjes sturen.
Ik zal proberen een klein filmpje op mijn blog te zetten over hoe wij hier de ochtend beginnen.

Het is vandaag zaterdag, vanmorgen weer de was gedaan die was weer prima gelukt alles had nog dezelfde kleur. Morgen zondag de rustdag, en maandag gaan we weer met frisse moed verder.
Als het goed is gaat het schip vrijdag weer het water in.
Dan kunnen de generatoren weer worden ingeschakeld en de airco zijn werk weer doen.

Een goede week toegewenst groet Arie.

• 02 Juli 2017 - 19:20

Jan En Adrie:

Hallo Arie, mijn eerste reactie was er zijn mindere manieren om wakker te worden, toch? Je wordt er wel vrolijk van. Fijn dat jullie al zo veel heel nuttig werk hebben gedaan. Daar hebben ze straks weer heel veel plezier van. Nog even zweten en dan kan het schip weer het water in zoals je schrijft. Leuk om je verslagen te lezen, veel plezier en nog heel veel nuttig werk doen. Sterkte. Groet Jan en Adrie

• 03 Juli 2017 - 20:07

Jan En Jannie:

Hallo Arie.
    Leuk en wat apart om de dag met gezang en muziek te beginnen , geeft zeker wel een zekere kracht en vreugde om de warmte en een dag van werken weer door te komen voor jullie .
    Je verslagen zijn erg leuk om te lezen , zoals dat je vandaag naar de plek gaat waar je graag bent , ik hoop dat je het vol houdt daar beneden tot vrijdag , anders maar naar likkie lik s'avonds voor verkoeling. Nog twee weken dan zit je goede taak er weer op, God Bless You
    wij groeten je Jan en Jannie.

• 05 Juli 2017 - 18:21

Janniek En Suzan:

hoi opa, nog maar een week te gaan veel succes en tot volgende week.

groetjes suzan en janniek xx

• 08 Juli 2017 - 09:15

Jan Schep:

Goed om in je ervaringen te delen.
    Een lied om in onze 'dagopening' een keer te zingen. Het kwam me bekend voor...

Succes bij de laatste aktiviteiten en straks een goede reis,

Jan