De zesde week is bijna om - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Arie Roest - WaarBenJij.nu De zesde week is bijna om - Reisverslag uit Las Palmas de Gran Canaria, Spanje van Arie Roest - WaarBenJij.nu

De zesde week is bijna om

Blijf op de hoogte en volg Arie

25 Juli 2014 | Spanje, Las Palmas de Gran Canaria

25-7-2014
Het zit er bijna op.

Lieve familie vrienden en belangstellende.

Gisteren is het schip dan eindelijk het dok uit gegaan en ligt weer waar het hoort; in het water.
Het meemaken van het uitdokken van zo’n groot schip is een heel bijzondere belevenis.
Eerst gaan ze met een speciaal voertuig de Africa Mercy proberen een paar centimeters heen en weer te halen.
Toen dat gelukt was werden er vier hele grote trucs voorgespannen.
We “reden” in volle vaart naar de plaats waar we in het water gelaten zouden worden.
Daarna zakte het platform waar het schip opstond naar beneden en ….we dreven weer.
Gelijk erna wordt de eigen generator van het schip gestart en de airco werd opgestart, en ja hoor hij werkt perfect. Het begint alweer lekker fris te worden aan boord.

Vanmorgen hebben we bij de dagopening uitvoerig stil gestaan bij de gebeurtenissen in Nederland.
Vreselijk die vliegtuigramp, we hebben gebeden voor de nabestaande en alle die hier bij betrokken zijn. Ook kregen we bericht dat een heel trouwe Mercy Ship vrijwilliger was overleden, hij was jaren actief aan boord tijdens onderhoud periodes.

Het is mijn laatste dag hier aan boord, vanavond afscheid nemen, koffers verder inpakken en dan zit het erop. De 6 weken zijn snel gegaan en we hebben veel werk gedaan.

Morgen vlieg ik via Madrid weer naar Amsterdam waar Loes en de kinderen mij op zullen wachten.

Ik wil iedereen bedanken voor alle leuke berichtjes en de getoonde belangstelling en sponsering. Dit doet mij goed!

God bless You All.

Groeten Arie.

• 25 Juli 2014 - 20:09

Kevin, Angelique En Klaas-Willem:

Joeppie Opa, morgen ben je weer thuis! Morgen zullen we met gemengde gevoelens naar Schiphol gaan. Heerlijk om jou op te halen, je te knuffelen en weer welkom thuis te heten. Maar we zullen ook geconfronteerd worden met de enorme bloemenzee van het verdriet van het verlies van zoveel onschuldige mensen. Mensen die de afgelopen dagen op een hele andere manier zijn thuisgekomen dan dat we ooit hadden kunnen bedenken.

Fijn om te horen en te weten dat je je zes weken hebt ingezet voor andere mensen, die de hulp van Mercy Ships zeer goed kunnen gebruiken en dat het schip weer klaar is voor zijn volgende missie om weer hoop te brengen.

We keep the faith in a better world full with peace!

Tot morgen.

• 25 Juli 2014 - 20:16

Gijs:

welkom thuis knuffel beer....

• 25 Juli 2014 - 21:06

Tineke Monster:

Hallo Arie,

Wat gaat de tijd snel; morgen al weer terug naar huis. We hebben je verslagen met veel belangstelling gelezen; je hebt weer een mooie bijdrage geleverd aan het werk voor Mercy Ships!
    We wensen jou een goede terugreis en hopen je spoedig weer in Zuidland te zien.
    En natuurlijk wensen we alle mensen die zich nu weer in gaan zetten via Mercy Ships alle goeds
    toe; het is ontzettend mooi dat dit werk op deze manier al vele jaren gedaan wordt!

Hartelijke groeten, ook van Jasper.

• 15 November 2016 - 14:24

Joke:

Hoi Arie,

We zijn een reünie opzoek naar Arie Roest. Ben jij 'onze' Arie die op PABO de Driestar heeft gezeten?

Joke Verburg en Astrid Valk