Aankomst en de eerste week op de Africa Mercy - Reisverslag uit Zuidland, Nederland van Arie Roest - WaarBenJij.nu Aankomst en de eerste week op de Africa Mercy - Reisverslag uit Zuidland, Nederland van Arie Roest - WaarBenJij.nu

Aankomst en de eerste week op de Africa Mercy

Blijf op de hoogte en volg Arie

20 Juni 2014 | Nederland, Zuidland

Lieve familie vrienden en bekenden,

Er is een tijd van voorbereidingen en een tijd van gaan, maandagmorgen was het zover.

Na een hele dag reizen met vertragingen en op het nippertje halen van de vlucht van Madrid naar Las Palmas ben ik weer op de Africa Mercy .
Als eerste werd ik verwelkomd door onze Amerikaanse project manager die er ook was de vorige keer, vier jaar geleden in Durban.
Heel fijn is het dat ze je zeker niet vergeten zijn na alweer vier jaar.
Veel bekenden van toen zijn weer aan boord van het schip. Het was een warm welkom.
S ‘avonds veel ervaringen van toen opnieuw met elkaar beleeft.
Ik heb een mooie ruime hut voor mezelf alleen, misschien dat er later nog iemand bij komt.

Het werk waar wij dinsdag mee begonnen is het vernieuwen van een satelliet telefoon die alleen in de stuurhut van de brug gebruikt wordt.
Een soort telefoon die nog moet werken als niets meer werkt.
Woensdag is het schip het dok ingegaan, nou ja dok?
Het schip werd op en groot platform gevaren wat onder water ligt.
Voor dit platform staan al en heleboel lorries.
Het platform wordt opgetakeld door 64 winches.
Een winch is hijsmechanisme met en trommel en een lange staaldraad.
Als het platform met de Africa Mercy er op omhoog is getrokken worden er vier grote tractoren aangekoppeld die het schip met de lorries op rails naar zijn plaats trekken.
Het ziet er uit als een soort grote parkeerplaats voor schepen.

Donderdag avond hebben we onze wekelijkse bijeenkomst gehad, er wordt gezongen, gebeden en er is een korte meditatie ook worden er mededelingen gedaan over wat er gaat gebeuren op de scheepswerf.
Een soort kerkdienst waar ook allerlei technische zaken worden gemeld.
Na afloop wordt er ijs geserveerd wat ook een vaste gewoonte is.

Elke ochtend is er voor we beginnen met werken na het ontbijt, een korte bijeenkomst maar dan met alleen de project medewerkers.

De eerste dagen zitten erop, het is mooi weer en het weekend ben ik vrij.

Hartelijke groet vanuit Las Palmas,
Arie

• 20 Juni 2014 - 21:19

Bart:

Hallo Arie, (formeel ome Arie :))

Fijn te lezen dat je goed bent aangekomen. Heel veel succes en vooral ook een fijne tijd met elkaar.

Groet uit Sland,
    Bart

• 21 Juni 2014 - 10:15

Jan Schep:

Arie, goed je direct weer thuis te voelen.
    Succes met het werk, maar geniet ook van de rust en het vrije weekend.
    We horen graag meer. Jan

Michiel

• 22 Juni 2014 - 09:16

KW, Liek En Kevin:

Hey (O)PA,

Mooi verslag heb je er weer van gemaakt. Het geeft een mooie indruk van hoe het dokken is gegaan. Erg indrukwekkend. En je kennis en kunde als elektricien komen ook weer van pas zo te zien. En leuk om te lezen dat je weer vele oude bekende van 4 jaar geleden bent tegen gekomen. En dat er dus veel meer mensen zijn die zich vrijwillig voor zo'n mooi doel inzetten. Maak er een mooie tijd van.

Dikke knuffel van Kevin en uiteraard van ook van ons.

Klaas-Willem, Angelique en Kevin

• 23 Juni 2014 - 19:01

C.jsnsen:

Hoi Arie.
    Je eerste belevenissen gelezen. Je bent weer goed in vorm.
    Ja het is altijd even wennen, maar daar ben je nu wel overheen.
    Een hele toestand, zo,n schip in dok te krijgen he. Je werkzaamheden zijn
    zeker als 4 jaar geleden. Je eerste week zit er weer al op.
    Hou je taai en heb een fijne tijd in Grand Canaria.
    Groeten Kees en Marie.

• 26 Juni 2014 - 21:47

Jan Buijs:

Hoi Arie.
    Fijn om weer een verslag van je te krijgen en dat zo je talenten weer kan gebruiken , geniet er maar van.
    Groetjes Jan & Jannie.